مصرف بهینه آب
راه های حفاظت و بهره برداری از منابع آب برای رسیدن به توسعه و ترقی کشور : چگونه می توانیم از آب های ایران،بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟ در این وبلاگ تلاش شده است تا شما عزیزان را با راهکارهای نگهداری و استفاده بهتر از آب آشنا سازد.

نتیجه گیری 46 راه برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب چند راهکار برای هدر نرفتن آب دهه فجر مبارک راه های صرفه جویی آب در منازل راه های استفاده بهینه از آب در مصرف آب صرفه جویی کنیم هدر رفتن آب در ایران بحران آب در ایران چشم انداز منابع آب در ایران؛خطر نزدیک است بحران کم آبی و تأثیرآن در جهان مصرف بهینه آب


راه های صرفه جویی آب در منازل

 

 

 

 

جلوگیری از هدررفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان ها وجود دارد، اما اغلب خود را درگیر این مسئله نمی کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند. خانه یکی از محل های صرفه جویی آب است.
صرفه جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، ولی کسانی که با دشواری های کمبود آب آشنا هستند، می دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هرچند اندک در صرفه جویی آب ایفا کند، با توجه به تعداد زیاد مشترکان، درنهایت مقدار زیادی آب صرفه جویی خواهد شد.


شرایط و فضای زندگی افراد متفاوت است. مسلما راهکار و صرفه جویی در آب را هر کس می داند و تلاش می کند روش صرفه جویی و استفاده درست را پیدا کند. راه های صرفه جویی بسیار متنوع است :

 



:: موضوعات مرتبط: راه های صرفه جویی آب در منازل، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394

راه های استفاده بهینه از آب

پدیده کم آبی و شیوه مواجهه با آن نسبت به سایر بلایای طبیعی و غیر مترقبه در ایران بایستی مورد توجه قرار گیرد 
پدیده کم آبی و شیوه مواجهه با آن نسبت به سایر بلایای طبیعی و غیر مترقبه در ایران بایستی مورد توجه قرار گیرد،این مساله ناشی از خشکسالی های شدید در چند سال گذشته است. در حالیکه با نگاهی گذرا به تاریخ و بررسی آسیب های بوجود آمده در اثر کمبود آب ناشی از خشکسالی ، این موضوع دگرگون شده و اهمیت دادن به مسایل کم آبی نسبت به سایر مقوله های طبیعی از اولویت بالایی برخوردار است.


در این وبلاگ سعی شده است عوارض ناشی از پدیده کم آبی وهشدار لازم برای مواجهه با آن ارایه شود . این هشدار عموما به کلیه دست اندرکاران صنعت آب و به خصوص به مدیران این صنعت معطوف خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: راه های استفاده بهینه در مصرف آب، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394

در مصرف آب صرفه جویی کنیم

 




نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394

هدر رفتن آب در ایران

 هدر رفتن آب در ايران بيش از ميانگين جهاني است.

  بر اساس گزارشات موجود میزان هدر رفت آب در کشور 28 تا 30 درصد است در حالی که در دنیا 9 تا 12 درصد را معقول می دانند.

 بخشی از هدررفت آب در کشور را برداشت های غیر مجاز از شبکه آبرسانی تشکیل می دهد.

از دیگر علل هدر رفت آب در کشور می توان به فرسودگی تاسیسات آب و شبکه آبرسانی اشاره کرد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: هدر رفتن آب در ایران، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394

بحران آب در ایران

ایران کشوری با اقلیم عمدتاً گرم و خشک است. رشد سریع جمعیت مهمترین عامل کاهش سرانه آب تجدیدشونده کشور در قرن گذشته بوده است. جمعیت ایران در طی این هشت دهه، از حدود ۸ میلیون نفر در سال ۰۶-۱۳۰۰ به ۷۸ میلیون نفر تا پایان سال ۱۳۹۲ رسیده است.

 

 

خشک‌شدن زاینده‌رود از نمودهای بحران آب در ایران است

 

 

بر این اساس میزان سرانه آب تجدیدپذیرساﻻنه کشور از میزان حدود۱۳۰۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۰۰ به حدود ۱۴۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۹۲ تقلیل یافته و در صورت ادامه این روند، وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: بحران آب در ایران، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 20 آذر 1394

چشم انداز منابع آب در ایران؛خطر نزدیک است

آب مایه حیات است و زندگی تمام جانداران به آن بستگی دارد با این‌حال ارزش واقعی آن شاید برای برخی افراد و حتی مسئولان هنوز مشخص نیست. 75 درصد سطح زمین را آب فراگرفته است اما 98 درصد این آب‌ها شور است و بیشتر آب‌های شیرین روی زمین یخ زده است. انسان و بسیاری از موجودات زنده تنها توانایی استفاده از کمتر از یک درصد این آب‌ها را دارند. از سوی دیگر میزان آب تولید شده در طبیعت تقریباً ثابت است اما جمعیت مصرف کننده آب روز به روز افزایش می‌یابد. با این وضعیت بی‌شک یکی از بزرگترین مشکلات انسان در آینده مشکل آب خواهد بود. 


به گفته کارشناسان با وجود قابل استفاده بودن تنها یک درصد از کل آب‌های زمین مشکل کم آبی در بسیاری از مواقع به مقدار آب مربوط نمی‌شود، بلکه سوءمدیریت سیاست گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان و همچنین استفاده نادرست بهره‌برداران، بحران آب را ایجاد می‌کند. 



:: موضوعات مرتبط: منابع آب در ایران، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 20 آذر 1394

بحران کم آبی و تأثیرآن در جهان

 

 

 

 حجم آب در کره زمین ثابت و در مداری بسته به طور دایم در حال گردش است.

همچنین تنها ٣درصد از کل آب های کره زمین که برای مصارف انسانی مانند کشاورزی و صنعت و شرب مناسب است شیرین می باشد از این مقدار نیز سه چهارم در یخ های قطبی و خارج از دسترس انسان است. بنابراین درصد بسیار کمی از آب دنیا برای ما قابل استفاده می باشد.

پیش بینی محققان دانشگاه کلرادو، حاکی است که ذخائر آب شیرین جهان هر سال کاهش می یابد و تا ٢۵سال دیگر نیمی از جمعیت جهان با مشکل کمبود آب شیرین مواجه خواهند بود.

 



:: موضوعات مرتبط: بحران کم آبی و تأثیر آن در جهان، ،

ادامه مطلب...
نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 20 آذر 1394

مصرف بهینه آب

 

 با افزايش جمعيت و افزايش تقاضاي آب ، موضوع پايداري مصرف آب در نهايت در گرو تطبيق رفتار انسان با چرخه آب است ، جوامع انساني نيازمند آنند كه قابليت خود را در مديريت استفاده از آب ، چنان فراگير و منسجم توسعه دهند كه كيفيت و كميت آب مصرفي انسان اكوسيستم هاي تامين كننده اش حفظ شود .

آب به عنوان منشاء حيات و زير بناي رشد توسعه به رغم ارزش و اهميتش در بسيار موارد به طور بيهوده و ندانسته تلف مي شود و اين در حالي است كه رشد روز افزون جمعيت ، استفاده ي صحيح از منابع آب موجود را طلب مي كند ، چرا كه كمبود آب بزرگترين مانع توسعه است .

در این وبلاگ سعی بر آن داریم تا با روش های نگهداری از منابع آب در کشورمان آشنا شویم .

 




نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 20 آذر 1394



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مصرف بهینه آب مي باشد.