مصرف بهینه آب
راه های حفاظت و بهره برداری از منابع آب برای رسیدن به توسعه و ترقی کشور : چگونه می توانیم از آب های ایران،بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟ در این وبلاگ تلاش شده است تا شما عزیزان را با راهکارهای نگهداری و استفاده بهتر از آب آشنا سازد.

نتیجه گیری 46 راه برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب چند راهکار برای هدر نرفتن آب دهه فجر مبارک راه های صرفه جویی آب در منازل راه های استفاده بهینه از آب در مصرف آب صرفه جویی کنیم هدر رفتن آب در ایران بحران آب در ایران چشم انداز منابع آب در ایران؛خطر نزدیک است بحران کم آبی و تأثیرآن در جهان مصرف بهینه آب


چند راهکار برای هدر نرفتن آب

 

1-آب را آلوده نکنیم زیرا باآلوده کردن آب دیگر آن آب قابل نوشیدن نیست،ولی اگر آب آلوده شد آن رانریزیم بلکه آن راپای باغچه ی خانه یا گل یا هر چیزی که در خانه نیاز به آبیاری دارد بریزیم تا آب هدر به نرود.

2-موقعی که شیر آب راباز می کنیم ووضو می گیریم ویا دست وصورتمان رامی شوییم ویا هر کار دیگری که می کنیم بعد از انجام کار شیر آب راخوب ببندیم تاآب به هدر نرود.

3-موقعی که دوش می گیریم یا مسواک می زنیم شیر آب راباز نگذاریم وهر وقت نیاز به آب بودآب راباز کنیم تا آب به هدر نرود.

4-یک جای نوشابه وسط باغچه قرار دهیم ویک سوراخ در وسط آن درآوریم وشیلنگ آب راتوی آن بگذاریم وآب راباز کنیم چنین می شود که دیگر آب قطره قطره ازجای نوشابه بیرون می آید ودیگر آب هدر نمی رود. ولی روشی که باغچه رابا شیلنگ آب دهیم هم صحیح است ولی روش آبیاری قطره ای صحیح تر وعلمی تر است.

5- در روزی که باران می آید یک ظرف بزرگ در حیاط خانه  بگذاریم وبعد از بند آمدن باران از آب حاصل در ظرف برای آبیاری باغچه وگل وهرچیزی که نیاز به آبیاری دارداستفاده کنیم این طوری آب به هدر نمی رود.

منبع : http://hamed600000.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: چند راهکار برای هدر نرفتن آب، ،

نویسنده : مرضیه زارعی تاریخ : جمعه 16 بهمن 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مصرف بهینه آب مي باشد.